[PODCAST] Odc.01 Jak skutecznie organizować swój tydzień pracy?

[PODCAST] Odc.01 Jak skutecznie organizować swój tydzień pracy?

Jeszcze dwa miesiące temu sądziłam, że podcast to jakiś archaiczny twór, który ktoś kiedyś wymyślił i umarł z nudów. Zastanawiałam się kto w ogóle to nagrywa, jaki jest sens tego czegoś i dlaczego miałabym tracić swój czas na słuchanie czyichś wypocin. Z ciekawości przesłuchałam pierwszy podcast będąc na wakacjach i wygrzewając się na plaży. Tematem tamtego odcinka były sposoby na motywowanie się do pracy po powrocie z urlopu, więc coś co już za chwilę miało mnie dotyczyć osobiście. I kompletnie przepadłam. Dwa miesiące później stałam się absolutną maniaczką podcastowania, wszędzie gdzie tylko mogłam odpalałam iTunes z ulubionymi audycjami i słuchałam nałogowo wszystkiego co wydało mi się ciekawe. Aktualnie zgłębiam tematykę marketingu, finansów i zarządzania firmą. To dla mnie zupełnie nowe dziedziny, ale wciągnęłam się na całego. Zafascynowana nowym odkryciem i tym jak wiele zyskuje dzięki możliwościom słuchania podcastów postanowiłam nagrać (póki co) na próbę swoją pierwszą audycję. Temat przyszedł sam, bo i tak miałam o nim napisać na blogu, więc pomyślałam że zamiast słowa będzie fonia. O tym jak organizować swój tydzień pracy usłyszycie już za chwilę, a wcześniej kilka słów o tym po co to zamieszanie.

Co to podcast i dlaczego go nagrałam?

Podcast ma w sobie coś z audycji radiowej, którą możesz odsłuchać w dowolnym momencie i na wybrany temat. To zazwyczaj monolog jednej lub rozmowa dwóch osób, które dzielą się ważnymi, merytorycznymi faktami. Zaletą podcastu jest brak konieczności śledzenia obrazu, wystarczą słuchawki lub głośniki. Twoje oczy i ręce mogą być zajęte innymi czynnościami, najważniejsze aby Twój słuch i uwaga były skupione na podcaście. Pokochałam podcasty właśnie za to, że dzięki nim nie mam wrażenia marnowania czasu jadąc samochodem, stojąc w korku, sprzątając, podczas spacerowania, biegania, jazdy na rowerze czy wykonywania nużących ale koniecznych zadań. Dzięki możliwości słuchania ciekawych audycji, z których za każdym razem wynoszę dla siebie garść przydatnej wiedzy polubiłam jazdę metrem czy autobusem, a długie podróże nie kojarzą mi się ze słuchaniem „Despacito” po raz piąty w ciągu godziny. Ponadto podcasty są bardziej spontaniczne niż pisanie tekstu na blogu, które edytuję, dopieszczam i szlifuję przed publikacją. W podcaście jestem ja, mikrofon (w tej roli dyktafon w telefonie), moja szafa (najlepsza akustyka:)) i wasze ucho. To również sposób, abyśmy nawiązali inną, bardziej osobistą więź. Ja taką czuję z osobami, których słucham i których głos znam doskonale mimo, że nie spotkaliśmy się nigdy na żywo. Mam nadzieję, że spodoba Wam się taka forma dzielenia się moją wiedzą i polubicie ten nowy sposób komunikacji. To nie oznacza, że wpisy znikną z bloga. Nadal będę je pisać bo po pierwsze wciąż bardzo to lubię, a po drugie niektórych treści związanych z projektowaniem nie da się przekazać bez pokazywania. Jeśli podcastowanie przypadnie Wam do gustu to będę starała się raz w miesiącu nagrać dla Was kolejny odcinek :)

Jak skutecznie organizować swój tydzień pracy?

W pierwszym podcaście opowiadam o tym jak organizuje swój tydzień pracy. Pisząc to w niedzielę wieczorem mam nadzieję, że garść tych porad przyda Wam się w nadchodzącym tygodniu, ale to również zasady, którymi kieruję się codziennie lub po powrocie z dłuższego urlopu od pracy. Cały schemat dobrej organizacji czasu szlifowałam przez wiele lat. Na podstawie prób i błędów opracowałam takie sposoby, które umożliwiają mi prowadzenie kilku czy nawet kilkunastu projektów jednocześnie bez większego uszczerbku na zdrowiu i cierpliwości moim i klientów. Nie jest to proces skończony ani idealny przepis na idealny tydzień pracy, ale na pewno pozwalający mi wycisnąć z tych dni możliwie jak najwięcej dla efektywności mojej pracy. Ułatwianie pracy, rezygnacja z niektórych zadań, głęboki odpoczynek to w skrócie mój przepis na bezstresowe projektowanie. O wszystkich elementach tej układanki posłuchacie poniżej.

Tego dowiesz się z dzisiejszego odcinka podcastu:

– Kiedy odpoczywam od pracy?
– Dlaczego odpoczynek weekendowy jest dla mnie tak istotny?
– W jaki sposób planuje swoje zadania na nadchodzący tydzień?
– Jak ustalam kolejność zadań do wykonania?
– W jaki sposób planuje spotkania?
– Dlaczego ograniczam ilość spotkań?
– Jak wygląda mój typowy dzień pracy?
– Dlaczego zdecydowałam się na wynajęcie biura?
– Czym różni się praca w domu od pracy w biurze?
– O roli wyłączania wszystkich powiadomień i rozpraszaczy.
– Co oznacza praca w systemie pomodoro i dlaczego jest tak skuteczna?
– Jak wygląda mój dzień pracy w biurze?
– Z jakich aplikacji korzystam podczas pracy?
– W jaki sposób korzystam z poczty mailowej i jak zachowuję „higienę” pracy?
– Z czego korzystam do szybszego i skuteczniejszego realizowania projektów?

KLIKNIJ „PLAY”. MIŁEGO SŁUCHANIA :)

 

PODCAST DO POSŁUCHANIA W iTunes: 

 TRANSKRYPCJA PODCASTU- POCZYTAJ

 

[NOTATKI] W tym odcinku podcastu mówiłam o:

– Aplikacja Focus Keeper do metody Pomodoro – Focus Keeper
– Coffitivity- aplikacja z szumem kawiarni – Coffitivity
– Evernote – aplikacja do tworzenia notatek – Evernote
– LeechBlock – aplikacja do Firefoksa blokująca strony internetowe – LeechBlock
– SelfControl – aplikacja blokująca strony internetowe dla użytkowników MacBooków – SelfControl
– Platforma cudo.co – Cudo.co
– Wpis na blogu dotyczący platformy cudo.co – „Cudo.co- platforma do kontaktu z klientem”
– Wpis na blogu dotyczący metody Pomodoro – „Aplikacje dla architektów”

 

Mam nadzieję, że podobał Ci się podcast :) Koniecznie daj znać w komentarzu o swoich wrażeniach po jego odsłuchaniu, szczególnie o tym czy taka tematyka była dla Ciebie ciekawa i czy w przyszłości powtórzyć taką formę przekazywania treści. Konstruktywna krytyka też mile widziana :)

[PODCAST] Odc.01 Jak skutecznie organizować swój tydzień pracy?
4.9 (98.18%) głosów: 33

Mogą Ci się spodobać: